Friday, September 23, 2005

Mim

Se tenho que depender de alguém, que seja de mim
Vou ser minha criada
Abonada
Aos outros, de alma abandonada
Lendo as horas passadas
com a luz condenada dos infernos
Mas sou mim
Sou-me só a mim
Não sou parte de nenhum Deus sem fim
Que me julgue, que me ame, que me condene
eu só sozinha
E não qualquer outra existência plural
ou indivisível
A sombra do tecto divino
ofusca-me os olhos
Eu sei que sou o meu próprio caminho
Não sou ramo de um galho ou galhos
da árvore do Universo
Indivíduo me confesso
Eu sou o meu único caminho
Sou a embriaguez ébria do vinho
e seu recipiente
Sou chuva de caudal, sou enchente
de uma barragem de águas a transbordar
das lágrimas de São Pedro
Sou a lama do penedo alto
Lá, do abismo, que eu salto e ressalto
Sou cair belo no pairar
de uma mente que pensa
mesmo em direcção à morte
Por tudo isto digo:
Que Deus creia em mim!
Que por Seus pecados me peça perdão
E me implore benesses
E à noite, no leito, me
reze uma prece
E a mim, só a mim,
Se confesse



xangri_lah
1/96

1 comment:

johnwhatts said...

We the Bloggers...a message from Mark Fletcher to the FEC
"We the Bloggers"...a message from Mark Fletcher to the FEC Free speech, especially politically-charged free speech, tends to get people all riled up.
Nice to see some decent content for a change. FYI, I log on today and see that we've got a new feature, the 'Flag blog' button, which is inconveniently located between the 'Get Your Own Blog' and 'Next Blog' buttons so that we would presumably be getting some flags on error alone (although if one happens to notice it, you can unflag a blog) But that's a trivial matter. What concerns me is this: When a person visiting a blog clicks the "Flag?" button in the Blogger Navbar, it means they believe the content of the blog may be potentially offensive or illegal. We track the number of times a blog has been flagged as objectionable and use this information to determine what action is needed. This feature allows the blogging community as a whole to identify content they deem objectionable. Ok, see the problem with this? What's "objectionable." I'm guessing there are a good deal of people that would likely deem my blog to be objectionable; and there lies the problem: what is objectionable and what is subjective. Just my 2 cents, Nokia Monophonic Ringtone